Translate

joi, 28 ianuarie 2016

Te descurajeaza refuzurile clientilor?



Tratarea si gestionarea obiectiilor
 in vanzari
Workshop destinat persoanelor din departamentul de vanzari si relatii cu clientii


Practic, orice vanzare incepe cu o obiectie!


   Atunci, de ce nu vinzi mai mult? Pentru client obiectiile sunt de cele mai multe ori argumente in negociere iar pentru vanzator oportunitati de a castiga increderea pe termen lung.

  Vrei sa fii un expert in gestionarea obiectiilor? NU PRESUPUNE!

   Invata sa pui intrebarile ideale, asculta cu atentie si contruieste raspunsul pe care clientul il asteapta.





Structura workshop-ului:
Joi, 18 Februarie 2016, orele 10.00-17.00

  • Ce sunt obiectiile si de ce apar?
  • Abordarea gresita a obiectiilor
  • Cele mai frecvente obiectii
  • Tipuri de obiectii
  • Obiectii false vs. obiectii reale
  • Neclaritate vs. obiectie
  • Tehnici de gestionare eficienta
  • Rezolvarea obiectiilor si finalizarea vanzarii
  • Obiectii nespuse
Peste 80% aplicatii practice!
Bucuresti​, Joi 18 Februarie 2016, Orele 10.00 - 17.00

Investiţie: 590lei/ persoana

Discount 15% -  minim 3 persoane din aceeasi companie




Trainer Adelina Cîrstea

Business & Customer Excelence Expert,
Strategic & Performance Management Specialist,

creatorul conceptului Growing People –
The Heart of the Organizational Transformation

 

  
Participantii
  • Vor intelege de ce obiectiile sunt un semnal puternic de cumparare
  • Vor intelege obiectiile si temerile ascunse, nerostite
  • Vor intelege diferenta dintre o neclaritate si o obiectie si sa rezolve fiecare obiectie in parte
  • Vor putea sa identifice principalele tipuri de obiectii
  • Vor putea sa descopere motivele din spatele obiectiilor
  • Vor sti sa gestioneze obiectiile aparute in mod eficient si sa incheie procesul de vanzare cu succes

Urmatoarele noastre cursuri:

  • "PHONE EXCELLENCE - Excelenta in relatia cu clientii la telefon"
          Bucuresti, 12 - 13 Februarie 2016       Detalii aici
  • Reclamatiile - o sansa de fidelizare a clientilor  
  • Excellence in Customer Management - nivel avansat
         Bucuresti, 19 - 20 Februarie 2016       Detalii aici     


                               
 Pentru programe de training si Teambuilding personalizate,
vă rugăm să ne contactaţi la

customer@sharexperience.ro sau 0734.316.768





luni, 25 ianuarie 2016

Alba Iulia, Zilele EXCELENŢEI





În 8-9 Februarie 2016 susţinem în Alba Iulia două traininguri dedicate Excelenţei în relaţia cu clienţii.
                                          
Comunicarea şi relaţionarea vor deveni
"vedetele" anului 2016



Firmele ce vor pune accentul pe orientarea spre client şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor, vor dobândi un important avantaj competitiv. Stăpâneşti cu adevărat inteligenţa emoţională în relaţia cu clienţii tăi


Fidelizarea clienţilor prin gestionarea eficientă a reclamaţiilor
8 Februarie 2016, Alba Iulia

      Doar 4% dintre clienţii nemulţumiţi reclamă când vine vorba despre modul în care au fost trataţi, iar majoritatea nu oferă nici un feedback, plecând pur şi simplu la concurenţă.
      Modul în care se răspunde şi timpul de răspuns la reclamaţii oferă şansa corectării disfuncţionalităţilor interne dar şi oportunitatea salvării relaţiei cu clientul.
      Acest training este bazat pe o viziune pozitivă asupra reclamaţiilor clientului şi va transfera către participanţi metode, tehnici şi bune practici specifice activităţii de gestionare a reclamaţiilor







PHONE EXCELLENCE – Excelenţa în relaţia cu clienţii la telefon
9 Februarie 2016, Alba Iulia

De cele mai multe ori primul contact între client şi compania ta se realizează telefonic.
Acesta este momentul în care o banală conversaţie telefonică se poate transforma într-o primă experienţă plăcută pentru clientul sau prospectul tău. Principalele elemente ce conferă calitate unei conversaţii sunt : claritate, tonalitate,
energie, dicţie, pauze şi ritm.
Dacă ştii cum le combini şi le dozezi în mod profesionist rezultatul este garantat: Customer Excellence.
 






Trainer Adelina Cîrstea - Business & Customer Excellence Expert, Strategic & Performance Management Specialist, creatorul conceptului Growing People –
The Heart of the Organizational Transformation







Simplificand, orientarea spre client inseamna:
 
  • Sa iti cunosti cu adevarat clientii
  • Sa stii ce asteptari au de la tine
  • Sa stii ce cred despre tine
  • Sa intelegi ca PERCEPTIA clientilor este singura realitate relevanta
  • Sa fii dispus intotdeauna sa salvezi relatia cu clientii.




Inscriere Alba Iulia

Pentru inscrieri ne puteti contacta la: customer@sharexperience.ro 
sau la 0734.316.768




marți, 12 ianuarie 2016

Team Excellence - 7 pasi de la individ la o echipa de succes




   Abilităţi, competenţe, oameni, echipe, motivare, leadership, performanta. Acestea vor fi cuvintele cheie în contextul actual de afaceri in 2016. Anul acesta  avantajul competitiv va deveni mai important ca oricând daca luam in seama previziunile destul de sumbre ale expertilor, ce ne avertizeaza de declansarea unei profunde crize economice in urmatorii ani. Iar avantajul competitiv al unei companii va fi reprezentat de fapt, de oamenii, motorul serviciilor şi produselor oferite către clienţi.
   In 2016, mai mult ca niciodata, recomandam sa acordati atentie programelor de training “Growing People – The Heart of Organizational Transformation”.

   Pornim de la premiza ca nimeni nu este perfect, insa o echipa poate atinge perfectiunea. Mai mult decât atât, o simplă acţiune punctuală nu este suficientă pentru dezvoltarea unui angajat sau unei echipe. Un simplu training de dezvoltare a competentelor trebuie dublat de o serie de activitati gen Teambuilding care au ca scop evoluţia concreta şi coerentă în timp si monitorizarea rezultatelor. În acest context, am dezvoltat un program complet de dezvoltare a angajatilor, denumit - “Team Excellence - 7 pasi de la individ la o echipa de succes”,  menit să producă rezultate şi evoluţie pentru echipe operaţionale sau funcţionale.

Ce castiga compania?

  • motivarea non-financiara a angajatilor si cresterea increderii acestora in potentialul si viitorul companiei si crearea cadrului propice pentru interactiuni constructive

  • identificarea si eliminarea factorilor care ar putea impiedica echipa sa isi atinga obiectivele stabilite

  • reducerea timpului de refacere a proiectelor datorita necomunicarii clare a obiectivelor

  • cresterea eficientei proceselor si a profitabilitatii organizatiei


 Ce castiga angajatii?
 
- Dezvoltarea simtului obiectivului  comun si orientare puternica spre rezultate:
­­­­­­­scop, viziune si obiective impartasite. 

- Stabilirea prioritatilor, claritate in gandire si asumare deciziilor: Ehipa isi propune standarde inalte de performanta fara  presiuni exercitate de un supervizor.

- Comunicare deschisa: Oamenii isi exprima gandurile si sentimentele, conflictul este scos la suprafata si rezolvat. Oamenii asculta cu atentie. Membri echipei isi exprima ideile cinstit si in intregime, astfel ca toata lumea prezinta informatii relevante si se reduc “gandurile ascunse”.

- Construirea increderii si a respectului reciproc: Oamenii ii pretuiesc si respecta pe ceilalti. Isi spun adevarul unul altuia si dau un feed-back cinstit si responsabil. Membrii echipei folosesc un ton critic constructiv cand este necesara facilitarea interactiunii de grup si realizarea cerintelor. Coeziunea echipei cu un simt al unitatii.

- Leadership-ul impartasit: Diferiti membri ai echipei isi asuma leadership-ul in functie de sarcina prezenta si nevoia grupului. Liderul formal are rolul de mentor al echipei.

- Construim pe diferente: Echipa isi optimizeaza aptitudinile, cunostintele si puterile personale ale membrilor ei. Membrii echipei au dreptul la pareri diferite iar echipa are un mod eficient de a rezolva problemele si conflictele.

- Flexibilitate si adaptabilitate: Oamenii vad sansele ca oportunitati. Dau inalta valoare  abordarii problemelor in mod creativ. Isi impart responsabilitatile si cauta imbunatatire continua.


   Comunicarea si relationarea vor deveni “vedetele anului 2016”. Actorii sunt angajatii companiei, scenariul se va sincroniza perfect cu strategia companiei Dvs., iar noi vom fi doar regizorii care coordoneaza drumul catre performanta. Garantam succesul echipei.


adelina@sharexperience.ro

*Pentru noi fiecare client este UNIC  

Pentru mai multe informatii, nu ezitati sa ne contactati la 
customer@sharexperience.ro sau la 0734.316.768

luni, 9 noiembrie 2015

Orientarea spre client vs orientarea spre piata




Afirmi ca esti orientat spre client?

  
Vei fi surprins, insa  doar 9% dintre clienti au aceasta perceptie. Unde e greseala?

“Customers don’t buy products. Customers buy PEOPLE!’’
 

70% of buying experiences are based on how the customer feels they are being treated.”


O adevarata cultura organizationala orientata spre client implica cateva schimbari esentiale in modul in care o companie intelege sa se dezvolte.

Simplificand, orientarea spre client inseamna:
  • Sa iti cunosti cu adevarat clientii
  • Sa stii ce asteptari au de la tine
  • Sa stii ce cred despre tine
  • Sa intelegi ca PERCEPTIA clientilor este singura realitate relevanta
  • Sa fii dispus intotdeauna sa salvezi relatia cu clientii.
 


Excellence in Customer Management
Cel mai performant program de instruire destinat managerilor si antreprenorilor


Bucuresti, 26-27 Noiembrie 2015, 9:00AM - 5:00PM

Conditii pentru orientarea spre client a companiei:   
  • Angajatul potrivit la locul potrivit.
  • Angajati pregatiti profesional corespunzător.
  • Angajati motivati corespunzator
Concluzie: mentalitatea orientarii spre client nu apare de la sine: trebuie planificata, implementata si recompensata!

        Majoritatea companiilor continua sa transmita angajatilor doua mesaje contradictorii:           
  • “PRIMA PRIORITATE ESTE CLIENTUL”
  • “NU TOTI CLIENTII AU ACEEASI VALOARE PENTRU COMPANIE, DECI TREBUIE SA LI SE OFERE NIVELURI DIFERITE DE SERVIRE”   
Concluzie:  TRATATI-VA TOTI CLIENTII CU GRIJA, DAR NU NEAPARAT în MOD EGAL
         
            Pentru a fi cu adevarat orientata spre client, compania trebuie sa fie gestionata de manageri axati pe GESTIONAREA RELATIILOR CU CLIENTII (sau cu GRUPURILE DE CLIENTI), nu de manageri axati pe GESTIONAREA MARCILOR/PRODUSELOR (adică “MANAGERI DE CLIENTI” nu “MANAGERI DE MARCI/PRODUS”)

https://docs.google.com/forms/d/1qBZ4_nvcm17vUtwX7XHuG_NjVoRZJ06SYD0bRLe8D3g/viewform

Tematica:
  • Factorii care influenteaza achizitia si pastrarea clientilor
  • Dinamica relatiilor cu clientii
  • Orientarea spre piata vs orientarea spre client
  • Managementul calitatii (din perspectiva produsului si al clientului)
  • Cultura organizationala a unei companiii orientata spre client
  • Costurile calitatii vs costurile non-calitatii (costul pierderii unui client)
  • Managementul serviciilor – obiective si instrumente
  • Managementul reclamatiilor
  • Reclamatie vs sesizare/plangere
  • Fluxul operational intern de gestionare a reclamatiilor
  • Pasii gestionarii unei reclamatii
  • Fidelizarea clientilor prin corecta abordare a reclamatiilor
  • Managementul fidelizarii clientilor
  • Comportamentul consumatorului
  • Decizii de cumparare in: B2C si B2B
  • Instrumente ale managementului fidelizarii clientilor 
  • Implementarea orientarii spre client 

Nivelul cursului: Avansat
Durata: 2 zile, 16 ore
Investitie: 430 Euro/participant 
*Discount 15% pentru minim 3 persoane din aceeasi companie


Trainer:  
Adelina Cirstea - Business&Customer 
Excellence Expert - SharExperience Romania


 Pentru cursuri interne personalizate, va rugam sa
 ne contactati la:    adelina@sharexperience.ro



marți, 13 octombrie 2015

10 motive pentru care românii renunţă la cumpărăturile online



 
O cercetare desfăşurată în rândul a 1200 de participanţi din mediul urban şi evidenţiată de 22 de statistici efectuată la comanda 
companiei SharExperience România, companie  specializată în derularea programelor de Excelenţă  în relaţia cu clienţii şi consultanţă în afaceri, a  scos  în  evidenţă  faptul  că  media  ratei  de  abandon a site- urilor de profil este de 67.4%. 

 
“Încurajăm antreprenorii din România să analizeze cu atenţie 
psihologia cumpărătorilor şi să- şi adapteze în permanenţă 
procesele interne de  vânzare  şi  marketing  la  nivelul  percepţiei  clienţilor asupra calităţii produsului/serviciului oferit. Lipsa implementării 
unor politici reale de Customer Excellence şi orientare spre client nu
pot aduce beneficii pe termen lung nici unei companii ce îşi doreşte consolidarea poziţiei pe piaţă.”- Adelina Valeria Cîrstea-Business

Excellence Specialist, Strategic & Performance Management Expert, SharExperience România 

          
 

 


De ce românii abandonează cumpărăturile online înainte de
finalizarea comenzii?
 
  1.     8% - Lipsa unui număr de telefon pe site

 Contactarea telefonică a serviciului de “customer support”  porneşte  de la cele 2 nevoi  esenţiale ale potenţialilor clienţi: aceea de a se asigura că în spatele acelui magazin există o companie  reală  dar  şi aceea de a solicita informaţii suplimentare, clarificatoare asupra unui anumit produs.Consumatorii simt nevoia reală de a solicita o opinie  PERSONALĂ a reprezentantului de vânzări pentru a-şi certifica/justifica alegerea unui anumit produs.

  2.     29% - Obligativitatea înregistrării pe site înainte de a efectua cumpărăturile 

• 24% dintre magazinele online solicită crearea unui cont înainte de  a     efectua  cumpărăturile.

  3.     10% - Lungimea procesului de achiziţie 
  • Media numărului de paşi în vederea cumpărării unui produs este de 5,08  în rândul  primelor 100 de magazine online la nivel mondial 
  • 37% dintre magazinele online  din  România  solicită  aceeaşi  informaţie de 2 ori 
        Recomandarea noastră este că numărul de paşi ce îi parcurge 
cumpărătorul până la finalizarea comenzii să fie maxim 5. Bara de progres îi ajută  pe  aceştia să vadă în fiecare moment  al  achiziţiei  la  ce pas al acesteia se află. În magazinele online care au această bară de progres afişată, rata medie de abandon scade cu  până  la 18%.

  4.     11% - Termene de livrare nespecificate pe site sau ambigue
 
         Livrarea în aceeaşi zi: 
  • 24% - consideră că nu este relevanţă 
  • 76% - consideră că termenul de livrare nu ar trebui să depăşească 72 ore 
         “Cu toate acestea, livrarea nu trebuie să depăşească mai mult de  2 zile de  la  momentul plasării comenzii deoarece dispare dorinţa de cumpărare. Este bine cunoscut  că  la  acest  tip  de  cumpărături deciziile se iau preponderent emoţional. Există cazuri în care factorul emoţional dispare, iar  clienţii  se  pot  răzgândi  asupra  achiziţiei produsului/ serviciului dacă  nu  sunt  contactaţi în  primele 24 ore de la plasarea comenzii. “- Adelina Valeria Cîrstea-Business Excellence Specialist, Strategic & Performance Management Expert, SharExperienceRomânia 

  5. Costurile de livrare 
  • 59% dintre consumatori au spus că iau în considerare cheltuielile de livrare atunci  când  fac cumpărături online. 
  • 44% dintre consumatori abandonează cumpărăturile online  datorită costurilor foarte  mari de livrare ale acesteia în raport cu produsul dorit. 
  • 53% dintre consumatori au spus că taxele reduse de livrare sunt motivul pentru care iau decizia de schimbare a magazinului online. 
   ”Interesant de observat că 31% dintre cumpărătorii ce frecvent  achiziţionează  produse  prin  intermediul magazinelor online apelează înultima perioada la site-uri externe ce  livrează  internaţional marfă fără costuri de expediere”  declară Adelina Valeria Cîrstea-Business Excellence Specialist, Strategic & Performance Management Expert, SharExperience România

  6.     5 % - Abonarea la newsletter 
  • 81% dintre marii comercianţi afirmă faptul că newslleterul este ceva obligatoriu (ca o categorie predefinită) 
  • 40% dintre consumatori nu vor  să  primească  newslettere , acesta fiind şi motivul pentru  care urăsc  să  îşi  facă  un  cont atunci când vine vorba de  cumpărături  online. 
  • 32% dintre marii jucători de pe  piaţă  nu  îşi  informează  clienţii  că adresele de e-mail ale acestora  sunt  adăugate  automat  în baza de date. 
  7. Lipsa promoţiilor sau a cupoanelor de reducere 

      În acest an, mai mult de jumătate dintre adulţii ce utlizeaza internetul caută să beneficieze de un cupon de reduceri prin orice dispozitiv atât pentru cumpărături de pe internet   cât  şi  pentru cele fizice. 
  • 57% dintre cei care au folosit un cod de reduceri au spus  că  dacă ei nu primeau acest discount, nu ar  mai  fi  cumpărat    produsul. 
  • 4% dintre ofertele incluse pe site-urile de reduceri pot duce  la  creşterea  satisfacţiei  clientului (doar 4% creştere în rată de satsifactie a clientului) 
  • 4% dintre cumpărători abandonează comanda constatând  diferenţe  semnificative  între preţul redus afişat în pagină şi  cel din coşul de cumpărături 


  8. Modalitatea de plată 
  • Peste 82% dintre clienţi optează pentru plata ramburs. 
  • Peste 80% dintre clienţi se simt mai încrezători dacă văd logo-urile cardurilor afişate la loc vizibil pe site. 
  • 40% dintre respondenţi au mai multă încredere într-un magazin online  dacă  acesta  are mai mult de o singură metodă de plată.
  • 59% dintre cumpărători vor abandona coşul de cumpărături dacă metoda lor preferată de plată nu se află disponibilă în cadrul acelui magazin. 
  9. Designul defectuos ce distrage atenţia cumpărătorului 
  • Peste 72% dintre magazinele online folosesc în primele 30 secunde de  la  deschiderea paginii pop-up-uri  ce  încurajează cumpărătorii  să îi urmărească pe Facebook.
  • În proporţie de 38%, aceştia folosesc în mod abuziv aceste     pop-up-uri, neafişând clar buton de “Închidere”  sau chiar  forţând cumpărătorii să dea Like pe pagina de Facebook pentru a  li  se  permite navigarea pe site. 
  • 92.6% dintre consumatori afirmă faptul că imaginile/materialele video  sunt  factorul  care determină decizia de cumpărare. 

  10. Experienţa neplăcută  în  interacţiunea  cu  reprezentanţii  magazinului online 

          
Un alt motiv important relevat de acest studiu  îl  constituie  slaba  pregătire profesională a reprezentanţilor din departamentele de vânzări şi customer support a magazinelor online.    Este important să menţionăm că doar 10%  dintre  cumpărătorii magazinelor online intervievaţi au primit detalii referitoare  la  politica  de  garanţie a produselor solicitate. 
  • Doar 24% dintre clienţi au primit consiliere  din  partea  reprezentanţilor magazinelor online. 
  • Doar 18%  dintre  clienţi  consideră că  reprezentanţii  din  departamentele  vânzări şi customer support au fost amabili  şi  politicoşi  atunci când au fost contactaţi. 
  • Doar 46% dintre clienţi au declarat că li s-a  răspuns la întrebările şi temerile legate de returnarea produselor. 
  • 74% dintre cumpărători consideră că au o  experienţă  plăcută  prin faptul că sunt contactaţi telefonic în primele 24 ore  după  ce  comanda lor a fost plasată online. 
  • 41% devin clienţi fideli dacă primul contact cu  reprezentanţi  magazinului online s-a efectuat telefonic iar experienţa a fost  una plăcută.  
  • 46% dintre cumpărători consideră că decizia de cumpărare a fost luată că urmare a conversaţiei în timp real într-o fereastră de chat cu unul dintre reprezentanţii de vânzări.

              Categoriile persoanelor  care  îşi  abandonează  coşul  de  cumpărături 
  • Bărbaţii sunt mai predispuşi să abandoneze coşul de cumpărături.  
  • Persoanele cu vârste cuprinse între 25 - 44 ani  sunt cele care se  simt cel mai mult deranjate atunci când sunt nevoite să renunţe la coşul de cumpărături din cauza paşilor greoi de urmat.
  • 42% dintre consumatori sunt “indecişi”- ei au nevoie de mai multe informaţii (părerile altor persoane,   să  compare  preţurile  produsului, etc). 
  • 42%   dintre  consumatori  sunt  “conştiincioşi  când  vine vorba de preţ” – ei vor să cumpere  la  cele  mai  bune  preţuri,  urmărind  cu  interes promoţiile şi reducerile. 
  • 16% dintre cumpărători sunt în căutare doar de  informaţii şi  aşteaptă că ceva să le stârnească dorinţa de cumpărare,  intenţia lor de achiziţie nefiind clară. 
         
 De ce prima comandă poate deveni şi ultima?
 
Comerţul online se află încă într-o fază adolescentină în procesul de dezvoltare. Încrederea  consumatorilor  români  depinde în  mare măsură de modul în care interacţionează cu reprezentanţii magazinului online. Aceştia trebuie să se ridice la nivelul aşteptărilor lor din perspectiva oferirii unui serviciu excepţional. Indiferent de câtă notorietate o are brandul produsului, prima interacţiune cu reprezentanţii din departamentul de Customer Support reprezintă cheia succesului în procesul de satisfacţie al consumatorilor.

  “Luând în calcul toate aceste motive care îi fac pe  consumatori  să  renunţe  la  cumpărăturile  online, de multe ori  întreaga afacere are de suferit. Excelenţa în relaţia cu aceştia s-ar putea baza într-o primă fază pe lucrurile învăţate încă din copilărie: Mulţumesc, politeţe, empatie, curtoazie, “Îmi pare rău” atunci  când  situaţia o cere. Începe şi se termină cu oamenii implicaţi. Atunci  când  uităm  de  clienţii noştri şi nu îi tratăm că pe cei  mai  importanţi oameni din afacerea  noastră, prima lor cumpărătură devine şi ultima.” – Ioana-Mihaela Budacă, Project Manager-Programe Customer Excellence SharExperience România 

   “ Peste 80% dintre români adoptă varianta plăţii ramburs tocmai pentru a se asigura că produsul comandat îi este livrat cu  adevărat, neavând în totalitate încredere că tranzacţia online este sigură. Nu în ultimul rând, am constatat o tendinţă a consumatorilor de a  transfera  experienţa  neplăcută  avută  cu  angajaţii serviciilor de curierat rapid asupra magazinului online. Ne-am bucura ca principalele companii de curierat rapid din România să aloce mai mare atenţie pregătirii oamenilor din teren care reprezintă în definitiv atât interfaţa dintre firma de curierat şi client dar în egală măsură şi interfaţa între magazinul online şi clientul final.“- Adelina Valeria Cîrstea - Business Excellence Specialist, Strategic & Performance Management Expert, SharExperience România


Acest articol a fost preluat de un numar mare de publicatii, printre care: HotNews.ro, Business Magazin, Cariere online, Startups.ro, Ultima ora, Retail-FMCG, Business24.ro, DailyBusiness