Translate

vineri, 13 ianuarie 2017

Costul pierderii unui client? Cati bani pierzi cu adevarat pentru un singur client nemultumit



     In peste 99%  din cazuri unui singur client nemultumit  nu-i dam prea mare importanta. Inteleg asta in momentul in care esti angajat. Dar atunci cand esti antreprenor, proprietarul unui salon de infrumusetare, cifrele de mai jos ar trebui sa te puna putin pe ganduri. Veti intelege de ce abordarea “lasa ca mai sunt si alti clienti” te face sa pierzi bani din buzunar.



     Luam in calcul un client/a ce vine lunar in salon si cheltuieste in medie 50 Lei/luna.
Valoarea medie a cumparaturii lunare = 50 Lei
Intr-un an: 12 luni x 50 Lei = 600 Lei/an
     Durata medie de pastrare a unui client in salon este de 3 ani. Asta inseamna ca in 3 ani, acest client cumpara in valoare de:
600 Lei x 3 ani = 1.800 Lei
     Daca acest client/a este multumit de calitatea serviciilor prestate, in mod natural, te va recomanda la minim 3 persoane diferite. Calculand cat poti castiga de pe urma unui singur client multumit, obtinem:
(1 client + 3 recomandari) x 1.800 Lei = 7.200 Lei
Total incasari pe 3 ani pentru un client satisfacut = 7.200 Lei

     Sa calculam acum ce inseamna costurile pierderii unui singur client nemultumit.
     Ca orice stire negativa, o reclamatie sau o nemultumire se propaga in mod exponential cu viteza luminii. Ganditi-va doar ce inseamna un review negativ sau o reclamatie facuta pe Facebook. Un client nemultumit vorbeste cu inca 10 persoane care la randul lor distribuie stirea negativa catre alte 5 persoane. In total, stirea negativa a ajuns aproape instantaneu catre 60 potentiali clienti
     Daca dintre acestia doar un sfert nu-ti mai intra in salon, calculam o pierdere de:
(1 client nemultumit + 15 persoane) x 1.800 Lei = 28.800 Lei pierduti pe durata a 3 ani

Recapituland, 1 client fericit si multumit de calitatea serviciilor, iti aduce in buzunar 7.200 Lei pe durata a 3 ani, iar 1 singur client nemultumit iti scoate din buzunar 28.800 Lei pe durata a 3 ani.

     Ai facut vreodata calculul in acest fel? La cursul online pentru managerii si proprietarii saloanelor de infrumusetare vom merge mult mai departe si vom aprofunda aceste calcule, pentru ca e bine sa stiti, este de 6-7 ori mai scump sa atragi un nou client decat sa fidelizezi unul deja existent. Va voi invata sa refaceti calculele cu cifrele reale ale afacerii voastre si va voi ajuta sa aveti o perspectiva corecta, realista a potentialului afacerii voastre. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu