In peste 99% din
cazuri unui singur client nemultumit nu-i
dam prea mare importanta. Inteleg asta in momentul in care esti angajat. Dar
atunci cand esti antreprenor, proprietarul unui salon de infrumusetare, cifrele
de mai jos ar trebui sa te puna putin pe ganduri. Veti intelege de ce abordarea
“lasa ca mai sunt si alti clienti” te face sa pierzi bani din buzunar.
Luam in calcul un
client/a ce vine lunar in salon si cheltuieste in medie 50 Lei/luna.
Valoarea medie a cumparaturii lunare = 50 Lei
Valoarea medie a cumparaturii lunare = 50 Lei
Intr-un an: 12
luni x 50 Lei = 600 Lei/an
Durata medie de
pastrare a unui client in salon este de 3 ani. Asta inseamna ca in 3 ani, acest
client cumpara in valoare de:
600 Lei x 3 ani = 1.800 Lei
Daca acest
client/a este multumit de calitatea serviciilor prestate, in mod natural,
te va recomanda la minim 3 persoane diferite. Calculand cat poti castiga de pe
urma unui singur client multumit, obtinem:
(1 client + 3
recomandari) x 1.800 Lei = 7.200 Lei
Total incasari pe
3 ani pentru un client satisfacut = 7.200 Lei
Sa calculam acum
ce inseamna costurile pierderii unui singur client nemultumit.
Ca orice stire
negativa, o reclamatie sau o nemultumire se propaga in mod exponential cu
viteza luminii. Ganditi-va doar ce inseamna un review negativ sau o reclamatie
facuta pe Facebook. Un client nemultumit vorbeste cu inca 10 persoane care la
randul lor distribuie stirea negativa catre alte 5 persoane. In total, stirea
negativa a ajuns aproape instantaneu catre 60 potentiali clienti.
Daca dintre
acestia doar un sfert nu-ti mai intra in salon, calculam o pierdere de:
(1 client
nemultumit + 15 persoane) x 1.800 Lei = 28.800 Lei pierduti pe durata a 3 ani
Recapituland, 1 client
fericit si multumit de calitatea serviciilor, iti aduce in buzunar
7.200 Lei pe durata a 3 ani, iar 1 singur client nemultumit iti scoate din buzunar 28.800 Lei pe durata a 3 ani.
Ai facut vreodata
calculul in acest fel? La cursul online pentru managerii si proprietarii
saloanelor de infrumusetare vom merge mult mai departe si vom aprofunda aceste
calcule, pentru ca e bine sa stiti, este de 6-7 ori mai scump sa atragi un nou
client decat sa fidelizezi unul deja existent. Va voi invata sa refaceti
calculele cu cifrele reale ale afacerii voastre si va voi ajuta sa aveti o
perspectiva corecta, realista a potentialului afacerii voastre.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu