In opinia mea strategia de marketing si comunicare in social media a lui
Lady Gaga ar trebui studiata in facultatile de profil. Suntem in 2016, de ce oare
inca se predau strategii si tehnici invechite, de acum 20-30 de ani???
Concentreaza-ti toata atentia pe 1%
Lady Gaga isi concentreaza majoritatea efortului doar pe 1% din totalul
fanilor sai, adica pe cei mai activi si infocati super-fani. Sunt exact aceia
ce o divinizeaza de-a dreptul si actioneaza ca o armata de recruteri de noi
fani dar si ca o armata de avocati ce combat vehement orice comentariu negativ
la adresa ei postat in social media. Genial nu?
Veti spune
probabil, ca toate vedetele fac asta. Nu e chiar asa. Lady Gaga detine
suprematia in convertirea numarului de fani in bani-produse vandute. Strategia a fost pusa in practica inca de la debutul ei in social media.
Cand ai 10.000 de fani pe pagina de Facebook identifici cu mare usurinta pe
acei 1% din cei mai activi sustinatori. Pe
acestia i-a recompensat cu cateva “cadouri”,si nu neaparat materiale. Cum te-ai
simti sa primesti LIKE si un comentariu
de la Lady Gaga pe profilul tau personal? Sincer te intreb. Sa nu fim ipocriti.
Au urmat bilete gratuite la concert, invitatii VIP in culise la spectacole in
turnee, poze la petrecerile din club de dupa spectacole, etc. In acest moment
are in spate o echipa dedicata comunicarii in social media si un software ce
permite automat ”Like” si “Comment” la postarile unor utilizatori selectati din
retelele sociale (si noi il utilizam evident pentru campaniile de comunicare in
social media ale clientilor nostri).
Aplica
strategia Lady Gaga pentru afacerea ta.
- Bucura-te in primul rand ca nu ai
acum 300 milioane de fani J
- Renunta la postarile de tip
corporatist.
- In social media EMOTIA vinde mai bine
decat produsul/serviciul.
- Identifica-i pe cei 1% si
recompenseaza-i.
- Pune intrebari periodic, alege cele
mai bune raspunsuri, posteaza-le si recompenseaza din nou.
- Nu lasa un feed-back negativ fara
raspuns imediat.
- Multumeste pentru orice feed-back.
Evident, aceasta strategie poate fi personalizata in functie de specificul
afacerii tale.
Ai intrebari?
+40 734 316 768
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu