In opinia mea strategia de marketing si comunicare in social media a lui
Lady Gaga ar trebui studiata in facultatile de profil. Suntem in 2016, de ce oare
inca se predau strategii si tehnici invechite, de acum 20-30 de ani???
Doresc sa precizez inca de la bun
inceput ca eu personal nu sunt un fan al stilului ei muzical sau vestimentar.
Insa nu am cum sa nu imi ridic palaria in fata
GENIALEI sale strategii de dezvoltare a business-ului.
Cum poti construi o armata de fani infocati
ai
afacerii tale fara sa porti o rochie din carne!
afacerii tale fara sa porti o rochie din carne!
Prima strategie de fidelizare a clientilor
invatate de la Lady Gaga
Aproape toti avem retele de
socializare preferate prin intermediul carora comunicam cu clientii sau
potentialii clienti.
Cum sa gestionezi insa interactiune
cu peste 300 milioane de fani ? Doar in ultima saptamana numarul fan-ilor ei pe Facebook a crescut cu 77.343, atingand
un total de 61.188.002 ( verifica te rog la ora citirii acestui articol...).
Ei bine, si-a construit o imensa armata de
fani loiali in intreaga lume, pe care i-a transformat cu timpul in fanatici cumparatori de albume, bilete la concert sau orice alt
produs vandut de artista. Cum?
Concentreaza-ti toata atentia pe 1%
Lady Gaga isi concentreaza majoritatea efortului doar pe 1% din totalul
fanilor sai, adica pe cei mai activi si infocati super-fani. Sunt exact aceia
ce o divinizeaza de-a dreptul si actioneaza ca o armata de recruteri de noi
fani dar si ca o armata de avocati ce combat vehement orice comentariu negativ
la adresa ei postat in social media. Genial nu?
Veti spune
probabil, ca toate vedetele fac asta. Nu e chiar asa. Lady Gaga detine
suprematia in convertirea numarului de fani in bani-produse vandute. Strategia a fost pusa in practica inca de la debutul ei in social media.
Cand ai 10.000 de fani pe pagina de Facebook identifici cu mare usurinta pe
acei 1% din cei mai activi sustinatori. Pe
acestia i-a recompensat cu cateva “cadouri”,si nu neaparat materiale. Cum te-ai
simti sa primesti LIKE si un comentariu
de la Lady Gaga pe profilul tau personal? Sincer te intreb. Sa nu fim ipocriti.
Au urmat bilete gratuite la concert, invitatii VIP in culise la spectacole in
turnee, poze la petrecerile din club de dupa spectacole, etc. In acest moment
are in spate o echipa dedicata comunicarii in social media si un software ce
permite automat ”Like” si “Comment” la postarile unor utilizatori selectati din
retelele sociale (si noi il utilizam evident pentru campaniile de comunicare in
social media ale clientilor nostri).
Aplica
strategia Lady Gaga pentru afacerea ta.
- Bucura-te in primul rand ca nu ai
acum 300 milioane de fani J
- Renunta la postarile de tip
corporatist.
- In social media EMOTIA vinde mai bine
decat produsul/serviciul.
- Identifica-i pe cei 1% si
recompenseaza-i.
- Pune intrebari periodic, alege cele
mai bune raspunsuri, posteaza-le si recompenseaza din nou.
- Nu lasa un feed-back negativ fara
raspuns imediat.
- Multumeste pentru orice feed-back.
Evident, aceasta strategie poate fi personalizata in functie de specificul
afacerii tale.
Ai intrebari?
+40 734 316 768
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu