Azi tehnologia ne permite sa comunicam cu oricine, oriunde, oricand. Insa
nu
ORICUM. Evident si codul de eticheta a suferit modificari. Sa recapitulam un minimum minimorum.
ORICUM. Evident si codul de eticheta a suferit modificari. Sa recapitulam un minimum minimorum.
TELEFONUL
MOBIL
Ai telefon de serviciu?- Aminteste-ti de asta
din cand in cand. Tonul si stilul de comunicare trebuie adaptat.
- Ignora orice notificare de email, Facebook sau SMS.
- Nu raspunde la telefon cand te afli intr-o intalnire. Nimic nu este mai nepoliticos decat sa fii intrerupt in mijlocul unei intalniri de afaceri sau sa iti manifesti dezinteresul pentru subiectul conversatiei.
- Nu iti expune pe masa telefonul mobil atunci cand te afli intr-o intalnire de afaceri.
- Anunta interlocutorul atunci cand ai activat difuzorul.
- Nu repeta un script ca un robot. Intr-o conversatie telefonica vorbim pe rand, ne ascultam pe rand.
EMAIL
- Verifica ortografia inainte sa trimiti mesajul
- Atentie la semnele de punctuatie. Fara excese insa si fara semne de tip emoticon.
- Asigura-te ca ai setat corect numele de utilizator la email si numele propriu este scris corect, cu initialele mari (ex: Adelina Cirstea)
- Nu uita sa introduci datele de contact in semnatura.
- Gandeste-te de 3 ori inainte sa apesi “REPLAY ALL”. Nici tie nu ti-ar placea sa primesti 30 de mesaje ce nu au legatura cu activitatea ta.
- Schimba subiectul mesajului ori de cate ori se modifica tema mesajului. Este foarte greu de urmarit un schimb de 30 de emailuri, toate cu acelasi subiect dar informatii diferite.
- Ai grija la UMOR. Poti fi foarte amuzant la telefon sau fata in fata, insa in mesajele scrise paralimbajul lipseste si mesajul se poate interpreta gresit.
SMS
- Fara prescurtari-Oricat ar fi de tentanta utilizarea lor, in comunicarea de afaceri nu se folosesc abrevieri sau prescurtari.
- Nu anunta schimbarea datei, orei sau locatiei intalnirii prin SMS.
- Nu uita sa te semnezi.
CHAT
- Nu uita sa te prezinti atunci cand raspunzi in numele companiei la un mesaj primit in social media.
- Evita mesajele lungi si fara continut relevant.
- Anunta interlocutorul daca ai nevoie de 2-3 minute pentru a–i satisface cererea.
Distribuie acest articol prietenilor si colegilor tai carora le-ar fi utile
aceste reguli minimale de comunicare in afaceri. Ne revedem pe 5 – 6 decembrie in
Bucuresti, la Trainingul “Comunicarea eficienta in Afaceri”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu