Translate

miercuri, 16 noiembrie 2016

NOUL cod de eticheta in comunicarea de afaceri


Azi tehnologia ne permite sa comunicam cu oricine, oriunde, oricand. Insa nu 
ORICUMEvident si codul de eticheta a suferit modificari. Sa  recapitulam  un minimum minimorum.


 TELEFONUL MOBIL
Ai telefon de serviciu?- Aminteste-ti de asta din cand in cand. Tonul si stilul de comunicare trebuie adaptat.
  • Ignora orice notificare de email, Facebook sau SMS. 
  • Nu raspunde la telefon cand te afli intr-o intalnire. Nimic nu este mai nepoliticos decat sa fii intrerupt in mijlocul unei intalniri de afaceri sau sa iti manifesti dezinteresul pentru subiectul conversatiei.
  • Nu iti expune pe masa telefonul mobil atunci cand te afli intr-o intalnire de afaceri.
  • Anunta interlocutorul atunci cand ai activat difuzorul.
  • Nu repeta un script ca un robot. Intr-o conversatie telefonica vorbim pe rand, ne ascultam pe rand.

EMAIL
  • Verifica ortografia inainte sa trimiti mesajul
  • Atentie la semnele de punctuatie. Fara excese insa si fara semne de tip emoticon.
  • Asigura-te ca ai setat corect numele de utilizator la email si numele propriu este scris corect, cu initialele mari (ex: Adelina Cirstea)
  • Nu uita sa introduci datele de contact in semnatura.
  • Gandeste-te de 3 ori inainte sa apesi “REPLAY ALL”. Nici tie nu ti-ar placea sa primesti 30 de mesaje ce nu au legatura cu activitatea ta.
  • Schimba subiectul mesajului ori de cate ori se modifica tema mesajului. Este foarte greu de urmarit un schimb de 30 de  emailuri, toate cu acelasi subiect dar informatii diferite.
  • Ai grija la UMOR. Poti fi foarte amuzant la telefon sau fata in fata, insa in mesajele scrise paralimbajul lipseste si mesajul se poate interpreta gresit.

SMS
  • Fara prescurtari-Oricat ar fi de tentanta utilizarea lor, in comunicarea de afaceri nu se folosesc abrevieri sau prescurtari.
  • Nu anunta schimbarea datei, orei sau locatiei intalnirii prin SMS.
  • Nu uita sa te semnezi.

CHAT
  • Nu uita sa te prezinti atunci cand raspunzi in numele companiei la un mesaj primit in social media.
  • Evita mesajele lungi si fara continut relevant.
  • Anunta interlocutorul daca ai nevoie de 2-3 minute pentru a–i satisface cererea.

Distribuie acest articol prietenilor si colegilor tai carora le-ar fi utile aceste reguli minimale de comunicare in afaceri. Ne revedem pe 5 – 6 decembrie in Bucuresti, la Trainingul “Comunicarea eficienta in Afaceri”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu